Dok se čeka na metro, mi nudimo rešenje
Zelena stranka, jedina zelena parlamentarna stranka u Srbiji, koja na izbore za Beograd izlazi pod rednim brojem 16, nastavila je sa predstavljanjem svog predizbornog programa. Potpredsednik Zelene stranke Saša Mihajlović govorio je o metrou i rešenjima za problem saobraćaja u Beogradu.
– Jedna od 6 tačaka našeg programa „Pametan zeleni grad“ je i „Pametan zeleni saobraćaj“. Mnogo se govori o metrou. Poslednjih godina tema izgradnje metroa u našem gradu je velika i važna, a naročito često pominje se u kampanjama. Videli smo u medijima juče da su se prodavale i karte za buduću trasu metroa. Izgradnja metroa je velik i kompleksan posao, koji u potpunosti podržavamo. Ali, na taj posao će se još čekati – istakao je Mihajlović.
– Dok do izgradnje metroa ne dođe, Zelena stranka nudi brzo i efikasno rešenje za saobraćaj u glavnom gradu koji se sve veći broj sati u toku dana pretvara u kontinuirani kolaps. Centar Beograda bio bi stroga pešačka zona, koja bi, u prvoj fazi, obuhvatila samo uži centar, do Slavije sa jedne, i Dunavskog keja na Dorćolu sa druge strane. U drugoj fazi, širi centar bi dobio više biciklističkih staza, koje bi polako zamenjivale automobilski saobraćaj. Napravili bismo grad za ljude, a ne za automobile. Drugo novo rešenje koje planiramo jeste rentiranje bicikala u pešačkoj zoni, uvođenje električnih minibuseva i turističkih vozića koji bi prevozili građane i turiste u užem i širem centru grada. Uvođenje električnog javnog prevoza, sa širenjem po fazama od centralnih zona ka periferiji, preduslov je za ostvarivanje ovakvog koncepta ekološkog saobraćaja. Plan Zelene stranke za naredne četiri godine jeste uvođenje najmanje još pet eko-linija javnog gradskog prevoza, i izgradnja ili obeležavanje oko 30 kilometara biciklističkih staza na godišnjem nivou – zaključio je Mihajlović.